16. Gry PlayStation 1
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 16. Najpopularniejsze gry na platformę PS1.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.
Philosoma
Zręcznościowe 28 lipca 1995
Zręcznościowa strzelanka wydana ekskluzywnie na PlayStation 1. Unikalną cechą produkcji studia Epics Inc. jest zmieniająca się podczas zabawy perspektywa. W efekcie Philosoma momentami jest strzelanką z widoku z lotu ptaka lub z rzutu izometrycznego, a niekiedy side-scrollowanym shoot’em upem.
Monkey Magic
Zręcznościowe 27 listopada 1999
Kolorowa platformówka 2.5D, w której antropomorficzny małpi wojownik próbuje uratować rodzinną krainę przed zagładą. Gra powstała na bazie anime emitowanego na przełomie XX i XXI wieku.
Monkey Hero
RPG 28 lutego 1999
Japoński action RPG z typowym dla gatunku rzutem izometrycznym. Bohaterem gry Monkey Hero jest mający ludzkie cechy małpi wojownik, który podejmuje się misji uratowania świata.
Pocket Fighter
Bijatyki 1 lipca 1998
Zręcznościowa bijatyka o prostym systemie walki, w której występują postacie znane z innych gier walki stworzonych przez Capcom. Wszyscy wojownicy zostali przygotowani w stylu super-deformed, a więc mają niewielkie ciała i nieproporcjonalnie duże głowy.
Project Overkill
Akcji 12 września 1996
Utrzymany w mrocznej stylistyce shoot‘em up, w którym akcja prezentowana jest w rzucie izometrycznym. Produkcja oddaje w ręce gracza czwórkę różniących się umiejętnościami najemników.
Psybadek
Sportowe 17 listopada 1998
Stworzona przez studio Psygnosis gra sportowa poświęcona ekstremalnej jeździe na desce. Tytuł stawia na zręcznościowy charakter zabawy i nie stara się w realny sposób symulować dyscypliny. Specyficznego klimatu nadaje mu stylistyka rodem z animacji dla dzieci.
Psychic Force
Bijatyki 4 października 1996
Nietypowa bijatyka 3D, w której pojedynkują się postacie obdarzone niezwykłymi zdolnościami. Starcia toczone są w specjalnych sferach, w których wojownicy lewitują.
Psychic Force 2
Bijatyki 7 października 1999
Skonwertowana z automatów trójwymiarowa bijatyka, w której walczą ludzie obdarzeni niezwykłymi zdolnościami. Produkcję wyróżnia specyficzna mechanika toczenia starć i fakt, że odbywają się one w owalnych klatkach, w których wojownicy lewitują.
Mary-Kate and Ashley: Magical Mystery Mall
Zręcznościowe 27 października 2000
Bazujący na licencji popularnego serialu stacji Nickelodeon zbiór mini-gier, w których tytułowe siostry starają się wykonać szereg misji. Celem jest zdjęcie klątwy z galerii handlowej, gdzie zostały uwięzione.
Return Fire
Akcji 12 kwietnia 1996
Zręcznościowa strzelanina wojenna, w której akcja prezentowana jest w rzucie izometrycznym. Gracze przejmują kontrolę nad pojazdami, walcząc na kolejnych mapach o przejęcie flagi wroga.
Backyard Soccer
Sportowe 28 września 2001
Gra sportowa poświęcona piłce nożnej. W trakcie zabawy gracze przejmują kontrolę nad drużyną dzieciaków z sąsiedztwa, marzących o piłkarskiej karierze. Całość utrzymano w przyjemnej dla oka, kreskówkowej stylistyce. Pomimo bajkowej otoczki i obecności power-upów, zasady jakimi rządzą się zmagania, nie odbiegają od tych, które znamy z prawdziwych stadionów.
Johnny Bazookatone
Zręcznościowe 26 lutego 1996
Wyróżniająca się ciekawą stylistyką i oprawą, łączącą dwuwymiarowe tła i trójwymiarowe modele postaci, side-scrollowana platformówka. Bohaterem gry jest młody muzyk, który staje do walki z władcą piekieł.
Cyber Sled
Akcji 27 stycznia 1995
Gra akcji, w której wcielamy się w swego rodzaju futurystycznych gladiatorów – pilotów czołgów walczących o przetrwanie na specjalnie przygotowanych arenach. Opracowany przez firmę Namco Cyber Sled jest odświeżoną wersją produkcji o tym samym tytule, która dwa lata wcześniej zadebiutowała na automatach arcade.
Landmaker
Logiczne 9 grudnia 1999
Konwersja automatowej gry logiczno-zręcznościowej, w której celem zabawy jest budowanie jak największych konstrukcji. Wersja na PlayStation 1 zawiera kilka dodatkowych trybów zabawy.
Alfred Chicken
Zręcznościowe 12 kwietnia 2002
Odświeżona wersja gry Alfred Chicken z 1993 roku, w której gracze wcielają się w tytułowego koguta, ruszającego na ratunek swojej porwanej dziewczynie – Floelli. W trakcie zabawy przemierzamy zróżnicowane lokacje, skacząc po platformach i omijając wszechobecne pułapki, a także eliminujemy napotkanych przeciwników oraz przebijamy znalezione po drodze balony, co pozwala nam na uzyskanie dostępu do kolejnych etapów.
Assault Rigs
Akcji 1 lutego 1996
Gra akcji z elementami symulatora, w której zasiadamy za sterami wirtualnych czołgów i bierzemy udział w brutalnych rozgrywkach. Oprócz kilkudziesięciu misji opracowanych z myślą o zabawie w pojedynkę, Assault Rigs oferuje poziomy stworzone do zabawy w trybie multiplayer. Na uwagę zasługuje także oprawa graficzna, utrzymana w stylistyce budzącej skojarzenia z kultowym filmem Tron.
Attack of the Saucerman!
Akcji 1 lipca 1999
Połączenie trójwymiarowej platformówki i gry akcji, w której wcielamy się w Eda – kosmitę wysłanego na Ziemię w celu powstrzymania korporacji NEDCO przed skolonizowaniem Błękitnej Planety. W trakcie zabawy przemierzamy zróżnicowane etapy, przeskakujemy po platformach i walczymy z napotkanymi przeciwnikami, a także rozwiązujemy zagadki środowiskowe.
Baldies
Strategiczne 3 października 2003
Strategia czasu rzeczywistego, w której przejmujemy kontrolę nad plemieniem łysych ludzików, a naszym zadaniem jest pokierowanie nimi w taki sposób, by umożliwić im pokonanie odwiecznych wrogów – złych Owłosionych (ang. Hairies).
Beast Wars: Transformers
Akcji 5 grudnia 1997
Gra akcji oparta na motywach serialu znanego w Polsce pod tytułem Kosmiczne wojny. Gracze opowiadają się po stronie Maximali (potomków Autobotów) lub Predaconów (następców Decepticonów), a od dokonanego przez nich wyboru zależy wynik konfliktu rozgrywającego się na powierzchni prehistorycznej Ziemi.
Akuji the Heartless
Akcji 31 grudnia 1998
Trójwymiarowa gra akcji z widokiem TPP, w której posiadacze konsoli wcielają się w zamordowanego wojownika i kapłana voodoo, starającego się uciec z piekieł i uratować swoich bliskich.
Contra: Legacy of War
Akcji 29 listopada 1996
Przygotowana przez węgierskie studio Appaloosa Interactive kolejna odsłona słynnej serii zręcznościowych strzelanek. To pierwsza część legendarnego cyklu, w której zastosowano grafikę 3D.
Um Jammer Lammy
Towarzyskie 18 marca 1999
Spin-off gry PaRappa the Rapper, opracowany przez studio NanaOn-Sha. Gracze wcielają się w tytułową Lammy, która próbuje nie spóźnić się na swój wymarzony koncert. Zabawa w UmJammer Lammy polega na wciskaniu określonych przycisków w wyznaczonym momencie – im dokładniejsi jesteśmy, tym wyższa jest zdobyta przez nas ocena.
Dreams to Reality
Akcji 1 stycznia 1997
Przygodowa gra akcji, stworzona przez studio Cryo Interactive, w której wcielamy się w Duncana – wybrańca starającego się uratować krainę snu i świat rzeczywisty przed zakusami sił zła. W Dreams to Reality poczynania protagonisty obserwujemy zza jego pleców – w trakcie zabawy zajmujemy się głównie eksploracją lokacji, rozwiązywaniem zagadek środowiskowych oraz walką z przeciwnikami.
Renegade Racers
Wyścigi 1 stycznia 1999
Gra wyścigowa, w której zasiadamy za sterami poduszkowców i walczymy o zwycięstwo na jednej z sześciu tras. Oprócz trybu Arcade (stworzonego do zabawy w pojedynkę) opracowane przez studio Promethean Designs Renegade Racers posiada także wariant Quick Race, w którym możemy zmierzyć się z drugą osobą. Całość okraszono trójwymiarową grafiką utrzymaną w lekkiej, kreskówkowej stylistyce.